תושבות ותושבים שימו ❤️

בסוף השבוע צפוי מזג האויר שרבי עם עומסי חום כבדים, החום הכבד עלול גם לסכן חיי אדם ובמיוחד תינוקות, ילדים וקשישים.

הקפידו על הכללים הבאים:

הרבו בשתיית נוזלים: יש לשתות כמויות מספיקות של מים אף מעבר לתחושת הצימאון. מומלץ לשתות בין 8 ל 10 כוסות מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. הרבו בשתיית מים על פני כל שתייה ממותקת. יצאתם מהבית? יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש לוודא הגנה מפני השמש בעיקר בקרב תינוקות וילדים – באמצעות כובעים, קרם הגנה ולבוש מתאים. תינוקות ברכב לא משאירים ילדים ותינוקות ברכב סגור. הטמפרטורה ברכבים סגורים מזנקת בתוך דקות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. פעילות ספורטיבית יש להימנע לחלוטין מפעילות ספורטיבית במהלך שעות החום הכבד. במידה ומבצעים פעילות ספורטיבית בשעות הערב ולאחר עומס החום, יש לשים לב להקפיד על שתייה מרובה ועל הפחתת מאמץ. עובדים המצויים תחת השמש וחשופים לעומס חום כבד: יש לקחת הפסקות ארוכות יותר בצל או במקום ממוזג ולהרבות בשתייה. אם מופיעים סימני התייבשות – דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, יש להפסיק מיידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה אף מעבר לתחושת הצימאון. במידה ומופיעים סימני פגיעת חום – דוגמת התעלפות, טשטוש בראיה, בילבול ועליית חום גוף, יש להזעיק את מד”א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101 או באמצעות אפליקציית ‘מד”א שלי’ ולהישמע להנחיות.

תשומת לב מיוחדת לתינוקות, ילדים, בעלי חיים, קשישים ובעלי צרכים מיוחדים, לשים לב להתנהגותם, ולוודא שהם לא מראים כל סימן להתייבשות או מכת חום.

לשירותכן/ם 24/7 המוקד העירוני 108 הודעת ווטסאפ למוקד במספר 050-2344446



חזור לדף הבית